HER ÖĞRETMENİN OKUMASI GEREKEN 5 KİTAP!


1. A' DAN Z' YE OLUMLU DİSİPLİN ÖĞRETMEN REHBERİ

 Jane Nelsen, Linda Escobar, Kate Ortolano, Roslyn Duffy, Deborah Owen- Sohocki gibi yazarlardan oluşan geniş bir yazar kadrosuyla yazılmış 2019 yılında Akılçelen Yayınları'ndan çıkan kitap, sınıfta yaşanan davranış sorunlarına uygun çözümler sunmaktadır. Kitapta, ''İlham Veren Öyküler'' bölümünde örnek olaylar anlatılıp, ''Öneriler'' bölümünde yaşanan durum üzerinden yapılacak çalışmalar, öneriler verilmektedir. Kendini geliştirmek ve farklı çözüm yolları denemek isteyen öğretmenlerin okuması gereken bir kitap. Bu kitapta okuduktan sonra sınıfımda  ''Olumlu Sınıf Toplantıları'' düzenledim. Öğrencileri birey olarak kabul edip, toplantı masasında fikirlerini almak ve çözümlerini karar olarak yazıp imzalatmak etkili bir uygulama oldu.

2. ÖĞRETMENİM BİR BAKAR MISIN? 


Doğan Cüceloğlu'nun 2018 yılında, Final Kültür Yayınları'ndan çıkan kitabında çeşitli öğretmen hikayeleri bulunmaktadır. Kitapta öğretmenin gücünün, etkisinin çok fazla olduğu mesajı verilmek istenmiştir.Öğretmenlerden gelen hikayeler paylaşılarak bu hikayeler üzerinden sorgulamalar yürütülmüştür ve öğretmenlerin not alması gereken çıkarımlarda bulunulmuştur. Her öğretmenin meslek yaşamında karşılaştığı konular olduğu için yaşamındaki olaylarla bağlantı kurarak, içselleştirmesini sağlıyor öğretmenin. Kitaptan bir alıntı ile sonlandırayım.  
''Öğretmeni ile sohbet içinde olabilen öğrenci, gerçekten gelişim olanağına kavuşmuş bir öğrencidir.''

3.EĞİTİMDE FİNLANDİYA MODELİ

Pasi Sahlberg'in 2018 yılında Metropolis Yayınları'ndan çıkan kitabında  eğitim sisteminde Finlandiya'dan örnekler sunulmaktadır. Kitapta öğrencilerin teneffüs ve oyun haklarının üzerinde sıklıkla durulmuş. Öğretmenlerin ve idarecilerin ideal eğitimi oluşturmaları için örneklerin yanı sıra önerilerde bulunulmuştur. Yazar,  Finlandiya'daki okullarda hava şartları ne olursa olsun mutlaka açık havaya öğrencilerin çıkarıldığı ve teneffüsün bir vakit kaybı değil, temel öğrenim zamanı olduğunun altını çizmiştir. Finlandiya'da okul süresinin 3.5-4.7 saatleri arasında olduğunu belirterek eğitimin kalitesinin ders saatleriyle değil içeriğin kalitesiyle doğru orantılı olduğunu vurgulamıştır. 

4. AÇILIN BEN ÖĞRETMENİM

Müjdat Ataman'ın 2018 yılında Elma Yayınları'ndan çıkan kitabında öğretmenlerin derslerinde kullanabilecekleri etkinlik önerileri, sınıf yönetiminde kullanılabilecek olan materyaller, sessiz sinyaller, öğretmenlerin mesleki gelişimine katkı sunacak film ve kitap önerileri yer almaktadır. Not ala ala okuyabileceğiniz bir kitap! Ve sanırım bu yüzden kitabın içerisinde 'sizli düşünceler' diye bir bölüm yer almaktadır. Müjdat Hoca burada kitabı okuyan öğretmenlerin örnek verilen çalışmaları derslerinde nasıl kullanabileceklerini düşünmeleri için bir fırsat sunmuş. Sınıfta kullanabileceğiniz, kitapta yer alan bazı yöntemler; tahmin  kavanozu, askıda şapka, saklı sözcük, bilinç koridoru, bir küp altı soru gibi tekniklerdir.

5. ÇOCUKLARDA AŞIRI KAYGI VE KAYGI AZALTMA YÖNTEMLERİ

John S. Dacey, Martha D. Mack ve B. Fiore'nin yazdığı, 2018 yılında Türkiye İş Bankası Yayınları' ndan çıkan kitapta aşırı kaygı yaşayan çocuklara kullanılacak yöntemlere örnekler veriliyor. İlk öncelikle kaygını ne olduğu ve çeşitlerinden bahsedilmiş. Kitap içerisinde faydalanabileceğiniz zengin strateji örnekleri bulunmakta. Bu stratejilerin en güzel tarafı da yaş grubu, amacı, kullanılacak malzemeler strateji kutularına yazılmış olmasıdır. Özellikle birinci sınıf okutacak ve öğrencileri sınava girecek olan öğretmenlerin, kaygı konusunda bilinçlenmek isteyen ebeveynlerin okuması gereken öğretici bir kitap...

             

Yorumlar